В яких випадках можна отримати компенсацію за затриманий/скасований рейс?
Дата отправки: 11.03.2020

 

Скасований чи затриманий рейс, мабуть, найнеприємніша ситуація, яка може зіпсувати будь-яку подорож. Гірше тільки, хіба що, овербукінг, коли літак вилетів без вас, оскільки вам не вистачило місця на борту. Звичайно, що в усьому хочеться звинуватити авіакомпанію, кого ж ще? Але чинне закодавство містить багато обставин, які знімають з авіакомпанії відповідальність та звільняють її від обов’язку сплачувати компенсації.
То коли саме ви можете претендувати на компенсацію за проблемний рейс та отримати її?

Підставою для подання запиту на компенсацію є дотримання 3 обов’язкових умов:

1. Рейс або виконується європейським авіаперевізником або вилітає із ЄС (тоді авіаперевізник може бути будь-яким);

2. Рейс затримано на 3+ годин за часом прибуття або взагалі скасовано, а авіакомпанія попередила про це менше, ніж за 14 днів до вильоту;

3. Причиною затримки чи скасування є провина авіакомпанії.

Але коли авіакомпанія винна?

Відмова в перевезенні через нестачу місць (овербукінг).

В такому випадку авіакомпанія зазвичай пропонує альтернативний маршрут перевезення вже іншим рейсом. І якщо альтернативний рейс прибуває до пункту призначення із затримкою на 3 і більше годин, авіакомпанія має сплатити компенсацію.

Технічна несправність літака.

Оскільки технічним обслуговуванням літаків займається саме авіакомпанія, вона має нести відповідальність за такі скасування чи затримки, тому що має вчасно проводити огляди та контролювати стан свого авіапарку.

Пізнє прибуття літака з попереднього рейсу.

Літаки виконують по декілька рейсів на день, а перерва між рейсами може складати до години. Тому затримка через технічну несправність на одному рейсі призводить до затримок наступних рейсів. В інтересах авіакомпанії забезпечити запасний літак для виконання рейсу або максимально зменшити час затримки. Але якщо це не вдалось — компенсація має бути сплачена.

А ось перелік обставин, за яких авіакомпанія не має сплачувати компенсації, оскільки в затримці чи скасуванні не винна:

Несприятливі погодні умови (детальніше: https://bit.ly/2PAEnHk);

Політичні, воєнні, епідеміологічні ситуації (а також страйки, протести і т.і);

Проблеми інфраструктури аеропорту (аварії, ремонт, проблеми з електропостачанням);

Обмеження польотів (детальніше: https://bit.ly/32BsbLF);

Пошкодження двигунів внаслідок потрапляння птаха — bird strike.

Авіакомпанії не завжди надають інформацію про причину скасування чи затримки.

І у відповідь на особисті звернення пасажирів часто відмовляють у виплаті, посилаючись на неправдиву інформацію чи взагалі не вказуючи причин відмови.

Тому ми рекомендуємо звертатися до досвідчених юристів, які допоможуть вам відстояти свої права:

 

Поездка отменена из-за коронавируса? Воспользуйтесь нашим сервисом по возврату стоимости билетов!

X